poulad kimiai
گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ
ترانه


نويسندگان

   

 

 

پولاد کیمیایی درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی«متروپل به خبرنگار سینمایی برنا گفت: «متروپل» هم مانند سایر فیلم‌های جشنواره‌ای در مرحله پایانی میکس و ضبط موسیقی قرار دارد. 

وی در ادامه افزود: «متروپل یکی از کارهای خاص در کارنامه پدرم (مسعود کیمیایی )محسوب می‌شود و اگر خوب پیش برود می‌تواند اکران خوبی هم داشته باشد. 

بازیگر فیلم سینمایی«متروپل» همچنین گفت: این فیلم موضوع امروز سینمای ما است و با دیگر فیلم ها کاملا متفاوت است ضمن اینکه در زمینه کاری خودم هم کار متفاوتی محسوب می‌شود و گامی جدید برای من به حساب می‌آید. 

کیمیایی در ادامه افزود: در این فیلم شیوه بازیگری‌ام متفاوت است و آدم آرام و متینی هستم تا آنجا که در کارهای سینمایی قبلی‌ام چنین نقشی نداشته‌ام. 

وی خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی«متروپل» از پتانسیل بالایی برای دریافت جایزه برخوردار است. البته این نکته را هم باید یادآور شوم که ما نسبت به داوری‌ها همیشه شاکی هستیم. در فوتبال هم به همین شکل است. زمانیکه داور سوت اخطار می‌زد بدون شک بازیکن معترض می‌شود که خطا نکرده است. درباره سینما هم به همین شکل است. اگر فیلمی جایزه بگیرد دیگران می‌گویند حق ما بود که این جایزه را بگیریم و حق ماضایع شده است انگار که به نوعی همیشه طلبکار هستیم اما من نمی‌خواهم از این منظر به این فیلم نگاه کنم. 

بازیگر فیلم سینمایی«حکم» در ادامه افزود: امیدوارم امسال داورهای جشنواره فیلم فجرعادلانه باشد و درعدلی که هر سال وجود دارد هر کسی که حقش است جایزه بگیرد. نباید نسبت به این موضوع نگاه منفی داشته باشیم وباید به یکدیگر تبریک بگوییم. 

کیمیایی همچنین گفت: متاسفانه امسال در جشنواره فیلم فجر فقط با فیلم «متروپل» حضوردارم ضمن اینکه امسال کم کار هم بوده‌ام زیرا دستم آسیب دیده بود و مدتی ایران نبودم و فضای سینما هم فضای مناسبی نبود. 

«متروپل» فیلم جدید کیمیایی که تمام اتفاقات در آن از یک نیمه شب تا صبح روایت می‌شود داستان زنی است به نام خاتون که در یک نیمه شب به باشگاه بیلیارد دو مرد پناه می‌آورد. 

این فیلم، سرگذشت سینمای متروپل نیست. سرگذشت لاله زار هم نیست. داستان زنی بی پناه است که به دو مرد در یک سینما که تبدیل به باشگاه بیلیارد شده پناه می‌برد. مردانی که انگار از ویترین های شکسته ، پرده های جر خورده سینما و عکس‌ها درآمده اند تا به یک آدم تنها کمک کنند. آدمی که در پایان همه این ماجراها فقط یک چیز را به یاد می‌آورد ؛ کسانی که در یک شب مثل قهرمانان فیلم‌های قدیمی که دوره‌ آن ها سپری شده به او کمک کردند و دیگر هر چه گشت پیدایشان نکرد؛ آدم‌هایی که انگار از دل فیلم‌های قدیمی آمده بودند. 

از بازیگران «متروپل» می توان به مهناز افشار، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، شقایق فراهانی، ساعد سهیلی، سحر دولت‌شاهی، یوسف مرادیان، میلاد کی‌مرام، مجید گلشنی، سامان حسینی، اکبر معززی، تینا پاکروان، حامد ابوطالبی، حسین علی محمدی، سوگل خالقی، لادن پروین، شاپور کلهر، علی اصغر طبسی، مجید علیزاده، شهرام تیموریان، سام فراهانی، مرجان کیومرثی، حمیرا عظیمی، سارا عسگری، احسان بذلی، کاترین اصلانی، اصغر مرادطلب، امید گنج‌بخش، مجتبی طهماسبی، شهباز جهانگیری، فرناز صفوی، مسعود رمضانی، سامان محمدی، مهدی چشمه، علی لاجوردی، سید فرنام قدیمی و... را نام برد. 

 
 
 


موضوع مطلب :
٢٩ آذر ۱۳٩٢ :: ٧:۳٩ ‎ب.ظ

در نخستین مراسم کلوب فیلم کافه سینما، برای نخستین بار از یک سکانس از فیلم متروپل مسعود کیمیایی رونمایی شد، که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. از این سکانس برمی‌آید که فیلم تازه کیمیایی، با وجود برخوردار بودن از حال و هوای آشنای آثارش، از اتمسفری آرام‌تر و حساب‌شده‌تری برخوردار بوده و به نور و رنگ و لوکیشن توجه ویژه‌ای شده است. داستان فیلم مسعود کیمیایی در چند ساعت روایت می شود. فیلم داستان زنی به نام خاتون است که در یک نیمه شب به یک باشگاه بیلیارد پناه می آورد. مهناز افشار، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی‌، ساعد سهیلی، شقایق فراهانی‌ و سحر دولت‌شاهی از بازیگران اصلی فیلم هستند و تقریبا 10 نفر از بازیگران هم از مدرسه آزاد بازیگری کیمیایی انتخاب شده اند. 



دانلود سکانسی از متروپل                                                                                                                                  

موسیقی «متروپل» با حضور کیمیایی ضبط شد 

متروپل

                       

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ضبط موسیقی فیلم «متروپل» با حضور مسعود کیمیایی، ولادیمیر سیرنکو، بهزاد عبدی و پولاد کیمیایی در اکراین به پایان رسید. آهنگسازی موسیقی فیلم «متروپل» را بهزاد عبدی انجام داده و این موسیقی را ارکستر ناسیونال اوکراین با رهبری ولادمیر سیرنکو ضبط کرده است.

 

مسعود کیمیایی کارگردان فیلم «متروپل» از هفته گذشته به همراه فرزندش برای انجام مراحل پایانی ضبط موسیقی فیلمش به اکراین رفته است.

 

بهزاد عبدی فارق‌التحصیل دانشگاه موسیقی کی‌یف و نوازنده ارکستر فیلارمونیک این شهر است. عبدی پیش از این هم برای نوشتن موسیقی فیلم «آل» جایزه سیمرغ جشنواره فجر را دریافت کرده است.

 

این برای نخستین بار است که کیمیایی برای موسیقی فیلمش با بهزاد عبدی همکاری می‌کند. کیمیایی پیش از این با آهنگسازانی چون اسفندیار منفرزاده، بابک بیات، گیتی پاشایی،  و کارن همایونفر همکاری داشته است.

 

مسعود کیمیایی و فرزندش بعد از بازگشت به ایران آخرین مراحل فنی ساخت «متروپل» را به انجام می‌دهند.

 

 

 

 

 

 



موضوع مطلب :
٢٢ آذر ۱۳٩٢ :: ۱٢:٢٠ ‎ب.ظ

پولاد کیمیایی: پدر جانم تولدت مبارک
                                                                                                                    

 
«متروپل» در کارهای جدید پدرم فیلم خاصی است ضمن اینکه از نظر خط قصه برای کسی که سال‌ها سینمای کیمیایی را می شناسد در این فیلم با روایت جدیدی روبرو می شود که بیشتر خود سینما را هدف گرفته است.به نظر من «متروپل» در کارهای سینمایی کیمیایی قصه خاصی است و کار جالبی شده که توقعات دیگری را برای مخاطب برآورده می کند

وی با بیان اینکه فیلم های کیمیایی قهرمان کلاسیک دارد، افزود: سینمای کیمیایی سینمای کلاسیک است بنابراین قهرمان اوهم باید کلاسیک باشد.اگر دقت کرده باشید شخصیت فیلم های کیمیایی گاهی در فضای مدرن تری می رود و قهرمان کلاسیک می شود، فرم تغییر می کند و خودش را به شکل قهرمان نمایان می سازد اما در این فیلم قهرمان خود سینما است . سینمایی به نام «متروپل» که در حال فرو ریختن است

سینمای کیمیایی بدون بازیگر معنا ندارد 
بازیگر فیلم سینمایی «رئیس» با بیان اینکه به نوعی بازیگر فیلم های مسعود کیمیایی هم متفاوت هستند، توضیح داد:همانطور که می دانید سینمای مسعود کیمیایی وابسته به بازیگر است ضمن اینکه سینمای او بدون بازیگر معنا ندارد و بازیگر در سینمای اوباید توانا و قدرتمند باشد. اجرای بازیگر در سینمای پدرم باید اسطوره ای باشد البته اگر موضوع فیلم اجتماعی باشد این اسطوره بودن کمتر به چشم می خورد. وی در ادامه افزود: در فیلم های پدرم فضای شخصیت پردازی ها که نوشته و پردازش شده بسیار سنگین است و برای درک آنها باید سینما و ادبیات گفتاری را به خوبی بشناسیم. باید بتوانی صدا سازی کنی و نگاهت مشخص شده باشد تا بتوانی آن را پیدا کنی. این سینما متعلق به کیمیایی است او با قشر سخت گیر ، آسیب دیده ، رنج کشیده و حاشیه نشین تهران کار می کند که تنور این نوع سینما بسیار هم داغ است

بازیگری در سینمای پدرم خطر دارد 
کیمیایی خاطرنشان کرد: بازیگری در سینمای پدرم خطرهایی هم دارد و آن این است که اگر در این سینما بدرخشی و بعد بخواهی قالب آن را بشکنی بسیار سخت است زیرا سینمای کیمیایی سینمایی است که در آن بازیگر خشک می شود اگر دقت کرده باشید بازیگرهای منفی او سالیان سال است که منفی کار شده اند

بازیگر «صحنه جرم ممنوع» با بیان اینکه فرصت دادن به بازیگر بسیار مهم است و در اصل در این جاست که سیمرغ خلق می شود، گفت: من حتی در جهان کیمیایی هم بسیار رنگ عوض کردم و سعی کردم با بازی متفاوت رنگ و بوی جدیدی به هر فیلم داشته باشم. به عنوان مثال، در فیلم «حکم» خشونت با نگاه سنگینی از من دیده می شود که آن نقش بازی بیرونی نداشت و کاملاً درونی بود یا در «محاکمه در خیابان» آدم پریشانی بودم و در «جرم» آدمی آرام، مطمئن و عاشق. در «متروپل» هم با شخصیت و اجرای دیگری به سراغ نقشم رفتم 

به سیمرغ جشنواره فکر نمی کنم 
کیمیایی با اشاره به اینکه به گرفتن سیمرغ در جشنواره فکر نمی کنم ، توضیح داد: فکر کردن به جشنواره من را اذیت می کند. هر سال هر بازیگری که در جشنواره حضور دارد فکر می کند باید سیمرغ بگیرد و این موضوع بر روی کارش تاثیر به سزایی می گذارد. هر هنرمندی مانند هر ورزشکاری زمانیکه مدال می گیرد در دوره ای با افت مواجه می شود. دو سال پیش که کاندید شدم اما موفق به دریافت سیمرغ نشدم یادم می آید بازیگرهای دیگر به من می گفتند خدا را شکر کن که سیمرغ نگرفتی زیرا انگیزه ات در بازیگری عوض می شود ضمن اینکه سیمرغ در کشور ما عادلانه قضاوت نمی شود و این موضوع را در نظر نمی گیرد که آیا بازیگر توانسته کار خارق العاده ای ارائه دهد اما در کشورهای دیگر حتی ممکن است یک نابازیگرجایزه بگیرد. در ایران باید دوره سختی را بگذرانیم و سن و سالی را پشت سر بگذرانیم تا شایستگی گرفتن سیمرغ را پیدا کنیم. در هر حال گرفتن سیمرغ برای من از اهمیت چندانی برخوردار نیست برای من مهم این است که آیا جشنواره امسال تنورش داغ است و می تواند بین سینماگران آشتی راه بیندازد 

اغلب بازیگرها سمت گریم های خطرناک نمی روند 
بازیگر سریال «ماتادور» درباره علاقه مندی اش به تلویزیون نیز گفت:من قبلاً هم گفته ام که تلویزیون بیشتر به من وفا کرد و فرصت زیادی در اختیارم گذاشت تا آنجا که پیشرفت خوبی هم در آن داشتم ضمن اینکه تلویزیون از ابتدا با یک شهامت و لطفی با من روبرو بود که به من خیر رساند. یادم می آید زمانیکه کارفریدون جیرانی را کار می کردم بلافاصله کاردیگری در تلویزیون به من پیشنهاد شد. البته در تلویزیون من معضل چهره را داشتم و هر کسی که من را می دید نمی شناخت زیرا در فیلم های سینمایی با گریم های متفاوتی از من روبرو شده بودند. من در سنین مختلف سینما را تجربه کرده بودم به همین دلیل صورتم برای مخاطب جا نیفتاده بود. بازیگرها زیاد تنوع گریم را دوست ندارند و دوست دارند چهره واقعی شان در ذهن ها باقی بماند ضمن اینکه سمت گریم های خطرناک نمی روند اما من رفتم و این باعث شد تنها یک چهره از من بماند و در نهایت تلویزیون به من کمک کرد تا از این مشکل بیرون بیایم. کارهای تلویزیونی هم متفاوت بود در «ششمین نفر» نقش یک افسر قدیمی را بر عهده داشتم که بسیار متفاوت از کارهای دیگرم بود. آنتن تلویزیون توانست چهره سینمایی که تنها برای مخاطب سینما است را بشکند و در قاب کوچکتر بازی کنم

سینمای مسعود کیمیایی سینمای سختی است 
وی در پاسخ به این سوال که ادامه روی سینمای مسعود کیمیایی می شوید، گفت: قطعاً کار من با پدرم متفاوت خواهد بود زیرا من در طبقه متوسط بزرگ شده ام در حالیکه پدرم خود را متعهد طبقه نسل خود می داند اما ذائقه هایمان به هم نزدیک است. این نوع سینما را دوست دارم اما به آن تعهدی ندارم تا آن را تکرار کنم و جلوی خودم را برای بیان نظرات جدید نمی گیرم 

کیمیایی در ادامه افزود: سینمای مسعود کیمیایی سینمای سختی است و سخت بودنش به این خاطر است که سینمای پدرم سینمای لحظه و حسی است و مخاطبش بیشتر با لحظه ارتباط برقرار می کند. اگر آن لحظه دربیاید که موفق است اما اگر درنیاید بزرگ ترین لطمه را به فیلم می زند و شاید فیلم افت کرده و مورد انتقاد قرار بگیرد، چون سینمای پدرم دنیای بازیگران است یعنی بازیگر در آن نفس می کشد. هرچه بازیگر توانش بالاتر برود سینمای پدرم ارتباطش با مخاطب زیباتر خواهد بود. بازیگرانی که در سینمای پدرم نقش آفرینی می کنند، آدم های سخت، باغیرت و معترض هستند، آدم هایی هستند که با خودشان سنت و قاعده ای را حمل می کنند، در کل نوع رفتار، بیان و آهنگ دیالوگ گفتن دنیای کیمیایی سخت است و خیلی چیزهای دیگر که سینمای کیمیایی سختی را درست می کنند اما در عین حال دوست داشتنی و زیبا است سینمای پدرم چارچوب خاصی دارد و بازیگر براساس این چارچوب و مقررات خاص می تواند بدرخشد و بازی اش را انجام بدهد اما بعضی از کارگردانان هستند که دست بازیگر را در کار باز می گذارند و راحت بودن متن و ادای دیالوگ و ... مقداری شیوه کار را برای بازیگر راحت تر می کند به هر صورت هر کسی شیوه ای در سینمایش دارد
 



موضوع مطلب :
۱٥ آذر ۱۳٩٢ :: ۱٢:٥٥ ‎ب.ظ

تاکنون 41 فیلم جهت شرکت در جشنواره معرفی شدند البته این لیست هنوز نهایی نشده و احتمال دارد دستخوش تغییرات شود .



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : فیلم های جشنواره فجر 92
۱٤ آذر ۱۳٩٢ :: ۱٢:٢٦ ‎ب.ظ
بانی فیلم/پولاد کیمیایی گفت: شرایط جشنواره فیلم فجر با اهدای سیمرغ به من خوب می‌شود! این بازیگر سینما در خصوص تأثیر انتصاب علیرضا رضاداد به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر سی‌ودوم بر کیفیت این جشنواره بیان کرد: رضاداد، که در حال حاضر همچون پزشکی مقتدر در حال احیای قلب سینمای از نفس افتاده ماست، فردی دلسوز بوده و در کنار جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی توان خارج کردن هنر هفتم کشورمان را از بخش ‌ICU بیمارستان فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: سینمای ایران برای زندگی نیازمند یک شوک بزرگ فرهنگی است.سینمای کشورمان هم‌، همچون سایر عرصه‌های مطرح در این چارچوب جغرافیایی از دیروز با تحولات رو به بهبودی مواجه بوده و به تداوم این اتفاقات با دولت تدبیر و امید، امیدوار هستم.

بازیگر فیلم سینمایی متروپل اظهار داشت: بعضی از سینماگران با سینما قهر هستند، به دلیل اینکه شرایط سختی را در دوره زمامداری دولت قبلی پشت‌سر گذاشته و اعتماد خود را نسبت به اقدامات دولت از دست دادند.

کیمیایی افزود: هنرمندان و کارگردانانی را می‌شناسم که فیلمشان را به جشنواره فجر ارسال نکردند، چون سال‌های قبل مورد بی‌مهری و بی‌عدالتی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: امیدوارم در جشنواره امسال اتفاقات خوبی بیفتد و شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که موفق به دریافت سیمرغ شوم.

کیمیایی، در خصوص برگزاری جشنواره امسال گفت: کارگردان‌های خوب و شاخصی در جشنواره سی‌ودوم حضور دارند، امید است که اتفاقات خوبی نیز رقم بخورد.

این بازیگر در خصوص ثابت بودن دبیر جشنواره فجر افزود: همه هنرمندان یکدیگر را می‌شناسند، ثابت بودن دبیر جشنواره فجر بستگی به اجرایی شدن نظریه‌ها و تدابیر آن دارد.امیدوارم ما بتوانیم اعتبار بین‌المللی بودن سینما را بدست بیاوریم که فیلم‌های خارجی نیز در این جشنواره حضور داشته باشند.البته تا جایی خوب پیش رفتیم و اتفاقات خوبی رخ داد، اما دولت قبلی ارتباطات با خارج را تحریم کرد.

او بیان کرد: امیدوارم در دولت جدید مسائل مطرح شده، جبران شده و اگر این اتفاق با برنامه‌ریزی باشد و همچنین برنامه‌ها مشخص باشد، نظر سینماگران به سینما تغییر می‌کند.

وی ضمن اشاره به این نکته که موانعی بر سر راه فیلم متروپل وجود دارد که شاید این اثر امکان حضور در جشنواره را نداشته باشد، تصریح کرد: فیلم متروپل مشکلات فنی بسیار زیادی داشته و هنوز عنوان‌بندی، ضبط موسیقی و تدوین آن انجام نشده است.

کیمیایی، ادامه داد: پلان‌هایی به فیلم اضافه شده و بعضی از پلان‌ها نیز باید تکرار شود، این موانع شاید مانع حضور متروپل در جشنواره امسال شود.
 


موضوع مطلب :
٧ آذر ۱۳٩٢ :: ۱٠:۳٥ ‎ب.ظ
امکانات جانبی

کد عکس
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای poulad kimiai محفوظ است